Εργοθεραπεία

Η εργοθεραπεία σύμφωνα με την Παγκόσμια Ομοσπονδία Εργοθεραπευτών (WFOT) είναι η επιστήμη που ασχολείται με την προώθηση της υγείας και της ευημερίας μέσω του Έργου. Το Έργο αναφέρεται στις επιθυμητές, σκόπιμες και σημαντικές για το άτομο δραστηριότητες. Βασικός σκοπός της εργοθεραπείας είναι να επιτρέψει στα άτομα να εμπλέκονται ενεργά και λειτουργικά στις καθημερινές τους δραστηριότητες. Οι εργοθεραπευτές το πετυχαίνουν αυτό βοηθώντας τα άτομα να κάνουν πράγματα που θα ενισχύσουν την ικανότητα συμμετοχής τους ή/και μετατρέποντας το περιβάλλον για την καλύτερη υποστήριξη της συμμετοχής τους.

Οι καθημερινές δραστηριότητες στην παιδική ηλικία περιλαμβάνουν τους εξής βασικούς τομείς:

  • Προσωπική υγιεινή – αυτοεξυπηρέτηση
  • Ένταξη στο σχολικό ή προσχολικό περιβάλλον
  • Παιχνίδι – αξιοποίηση ελεύθερου χρόνου

Ο Εργοθεραπευτής είναι ο επιστήμονας που αναλύοντας και αξιολογώντας τους ατομικούς (σωματική, αισθητηριακή, κινητική, ψυχοκοινωνική ανάπτυξη) και τους περιβαλλοντικούς παράγοντες μπορεί να εντοπίσει τυχόν δυσκολίες ή διαταραχές που δυσχεραίνουν την καθημερινή λειτουργικότητα.

Έπειτα μπορεί μέσα από το παιχνίδι κι από ευχάριστες και ενδιαφέρουσες για το παιδί δραστηριότητές να το  βοηθήσει να  αναπτύξει τις κατάλληλες δεξιότητες και να εμπλακεί σε έργα έχοντας κατακτήσει το μέγιστο λειτουργικό επίπεδο με βάση τις ικανότητες, τις επιθυμίες του και τις απαιτήσεις του περιβάλλοντος στο οποίο αναπτύσσεται.

Μερικές καθημερινές συμπεριφορες που οταν εμμένουν είναι σκόπιμο να ζητήσετε εργοθεραπευτικη αξιολόγηση:

  • Ντροπαλό και μαζεμένο παιδάκι δεν δοκιμάζει εύκολα νέες δραστηριότητες.
  • Πέφτει συχνά, σκοντάφτει, του πέφτουν πράγματα από τα χέρια.
  • Δυσκολεύεται με την ατομική υγιεινή, μπάνιο, λούσιμο, κούρεμα, πλύσιμο δοντιών.
  • Δεν του αρέσει το σωματικό παιχνίδι, το γαργαλητό, οι αγκαλιές.
  • Ειναι πολύ επιλεκτικό στις τροφές που καταναλώνει, επιμένει σε περιορισμένες γεύσεις – υφές τροφών.
  • Δυσκολεύεται με το ντύσιμο – γδύσιμο.
  • Κινείτε διαρκώς.
  • Δεν προσέχει, συχνά δεν ακούει όταν του μιλάμε.
  • Αναζητάει όλα τα είδη κίνησης, δεν έχει αίσθηση του φόβου.
  • Ειναι μαζεμένο κι επιφυλακτικό στα παιχνίδια της παιδικής χαράς.
  • Δυσκολεύεται να συμμετέχει σε ομαδικά παιχνίδια, προτιμά να παρατηρεί εκείνους που παίζουν.
  • Θέλει να γίνονται τα πράγματα με πολύ συγκεκριμένο τρόπο, αναστατώνεται όταν κάτι αλλάζει απροειδοποίητα.
  • Δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί σε καθημερινές δραστηριότητες.
  • Έχει πάρα πολλές ιδέες, μιλάει πολύ και γρήγορα, πηγαίνει από το ένα θέμα στο άλλο.
  • Συχνά μοιάζει σαν να ονειρεύεται ξύπνιο – χαζεύει.
  • Δυσκολεύεται να οργανώσει τα πράγματα του, να φτιάξει την τσάντα του, να συμμαζέψει το δωμάτιο του.
  • Ζητάει συχνά βοήθεια για να ολοκληρώσει τις δραστηριότητες του.
  • Δυσκολεύεται με τις προγραφικές δεξιότητες: ελεύθερη ζωγραφική, ζωγραφική σε πλαίσιο, χρήση πλαστελίνης, ψαλιδιού, αντιγραφή σχημάτων, προγραφή.
  • Δεν ολοκληρώνει παζλ αντίστοιχα της χρονολογικής του ηλικίας.
  • Δυσκολεύεται να βρει το αντικείμενο που θέλει ανάμεσα σε άλλα, πχ το συγκεκριμένο μπλουζάκι στο ράφι με τις μπλούζες.
  • Αργεί, θέλει πολλές υπενθυμίσεις για να ολοκληρώσει συνηθισμένες καθημερινές δραστηριότητες πχ γεύμα, μπάνιο, ντύσιμο, μελέτη.
  • Αποφύγει δραστηριότητες που του φαίνονται αυξημένης απαίτησης.
  • Χρειάζεται περισσότερη βοήθεια – φροντίδα από τους συνομηλίκους του.

Είµαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε πληροφορία!