Λογοθεραπεία

Σύμφωνα με την ASHA (American Speech-Language Hearing Association), είναι η επιστήμη που ασχολείτα με την αξιολόγηση, τη πρόληψη και την αντιμετώπιση δυσκολιών ή διαταραχών σε παιδιά, εφήβους και ενήλικες, και αφορά στην επικοινωνία (λεκτική ή μη), στη γλώσσα και στην ομιλία.

Η λογοθεραπεία παρεμβαίνει σε δυσκολίες που σχετίζονται:

  • Με την ομιλία, όπως η διαταραχή της άρθρωσης, της φωνολογίας, η απραξία της ομιλίας ή η δυσαρθρία.
  • Με τη γλώσσα, δηλαδή, πόσο καλά κατανοούμε ότι ακούμε ή διαβάζουμε και πώς χρησιμοποιούμε τις λέξεις για να εκφράσουμε τις σκέψεις μας. Εδώ εμπεριέχεται και ο γραμματισμός, δηλαδή πόσο καλά διαβάζουμε ή γράφουμε, καθώς οι άνθρωποι με γλωσσικές δυσκολίες μπορεί να παρουσιάσουν και δυσκολία στην ανάγνωση, την ορθογραφία και τον γραπτό λόγο.
  • Με τη κοινωνική επικοινωνία, δηλαδή, οι κοινωνικές συμβάσεις, το κατά πόσο ακολουθούμε τους «άγραφους» κανόνες, εναλλάσσουμε τη σειρά, το πως τροποποιούμε τη συμπεριφορά μας ανάλογα με το περιβάλλον και τον άνθρωπο που έχουμε απέναντί μας, όλο το εύρος της πραγματολογίας.
  • Με τη φωνή, το πώς ακούγεται η φωνής μας, η ένταση και η ποιότητα της φώνησης.
  • Με την ροή της ομιλίας, όπως ο τραυλισμός.
  • Με τις γνωστικές δεξιότητες, το πώς λειτουργεί το μυαλό μας, εδώ εμπεριέχεται η μνήμη, η προσοχή, η επίλυση προβλήματος, η οργάνωση και άλλες δεξιότητες της σκέψης.
  • Με την σίτιση και τη κατάποση, το πόσο καλά ρουφάμε, μασάμε και καταπίνουμε τη τροφή. Εδώ εμπεριέχεται και η επιλεκτική και η προβληματική σίτιση λόγω αισθητηριακών, μυολειτουργικών ή δυσκολιών της σκέψης.

Λογοθεραπευτής

Ο λογοθεραπευτής αξιολογεί το παιδί έχοντας υπόψιν τα αναπτυξιακά ορόσημα, τη χρονολογική ηλικία του παιδιού και το περιβάλλον (οικογένεια, σχολείο, φίλοι κτλ.) . Είναι σημαντικό επίσης, να έχει πλήρη ενημέρωση από την οικογένεια τόσο για τη μέχρι τώρα ανάπτυξή του όσο και για τις εμπειρίες και τις αλληλεπιδράσεις που το παιδί έχει λάβει από τα περιβάλλοντά του.

Τυχόν δυσκολίες στους παραπάνω τομείς επηρεάζουν σημαντικά το παιδί τόσο στις διαπροσωπικές του σχέσεις όσο και στη μαθησιακή του επίδοση.

Γονείς

Οι γονείς, από την πλευρά τους, είναι ωφέλιμο να παρακολουθούν την ανάπτυξη του παιδιού τους, τυχόν αλλαγές στη συμπεριφορά, τυχόν καθυστέρηση στα στάδια της ανάπτυξης ή δυσκολία στην προσαρμογή από το ένα στάδιο στο άλλο και να μη διστάζουν να απευθύνονται έγκαιρα στους ειδικούς.

Η έγκαιρη αξιολόγηση και θεραπευτική παρέμβαση μπορεί να συμβάλλει καταλυτικά στην ανάπτυξη του παιδιού αποφεύγοντας έτσι και δευτερογενείς συνέπειες όπως χαμηλή αυτοεκτίμηση, φόβος, κοινωνική απομόνωση, μαθησιακές δυσκολίες κ.α.

Είµαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε πληροφορία!